středa 22. června 2016

London Baby!

Letos jsem jela jako dozor na vzdělávací/poznávací kurz do anglického Brightonu. Od soboty do soboty, tři učitelky, 40 studentů z tercií (kolem 14 let). První a poslední den jsme strávili v Londýně - a jeli jsme starým dobrým autobusem. Když jsem byla před pár lety v Londýně naposledy, zařekla jsem se, že autobusem už nikdy! Vždyť tam létají přímé spoje asi za 90min… Ale školní zájezd je asi trochu něco jiného, myslím, že se autobus volí i kvůli penězům.  Měli jsme ho totiž pak celou dobu k dispozici, vozil nás i s průvodcem po památkách a bylo by asi výrazně dražší, kdybychom tam sice letěli, ale pak si autobus pronajímali až v Anglii. A už takhle zájezd stojí asi 12 000,- (i když snad pak děti dostanou nějaké peníze zpět z grantu).


Přestože jsem před odjezdem měla smíšené pocity – něco mezi „jupí, Anglie!!!“ a „ježiš, snad se nikomu nic nestane!!!“, všechno dobře dopadlo. Jediné ztráty byly asi tři rozbité displaye mobilů, kterým dětem různě popadaly z rukou a MOJE taška s octovými chipsy, kterou jsem nechala u hostitelské rodiny asi pod postelí (hlavně, že to všechno člověk těm studentům pořád opakuje: nic tam nenechte, dvakrát se ujistěte, že máte všechno…).

Naše hostitelská rodina, u které jsme byly všechny tři učitelky, byla moc milá. Ubytováváním si přivydělávají asi rok a jsou z toho hrozně nadšení. První večer nám na čerstvém facebookovém profilu ukazovali fotky všech studentů, řidičů, průvodců a učitelek, kteří u nich byli ubytovaní. Vyvrcholilo to videem, kde několik učitelek zpívá karaoke verzi písničky od Abby a pěkně to rozbaluje. Vypadali, že by si to rádi zopakovali, protože poslední večer se přece paří, ne?! Naštěstí jsme se z toho vyvlékly…

Občas mě překvapilo, z čeho byli někteří studenti překvapení. Třeba že v Londýně prší (někteří s sebou první den neměli ani deštník, ani bundu). Nebo že když řekneme, že se do autobusu vrátíme až v šest večer, tak se tam dřív nevrátíme – a to jídlo, co jim maminka nabalila, si měli asi vzít s sebou… Nebo že i když si v moři namočí boty, opravdu nemůžou chodit po městě bosí… (Ale nutno říct, že se během zájezdu docela srovnali a většinu instrukcí už poslouchali pozorněji.) J


Na „rozchody“ ve městech jsem se těšila vždycky stejně jako studenti. Nadšeně jsem brala útokem všechny charity shopy, hlavně regály s knihami a nakupovala pro sebe i do školní knihovny skvělé tituly za zlomek ceny, za kterou je normálně objednáváme právě z Anglie. Nebylo nám s kolegyněmi líto dát těch pár liber ze své kapsy – tak nekupte to, když kniha za 300,-Kč, která má třeba trošku ohnutý roh, tady stojí jednu libru! Bylo to jako v ráji. :-D


Celkově jsem ze zájezdu měla radost. Kolegyně byly super, průvodce starostlivý, řidiči milí, děcka fajn a Anglie prostě boží i za deště. Naše výlety se hodně kryly s programem zájezdu, na kterém jsem byla taky někdy ve třinácti letech – útesy, akvárium nebo nultý poledník jsou prostě evergreen. Přišlo mi, že to někteří studenti prožívali stejně jako já tehdy – nadšení z toho, že vidí na vlastní oči tolik omílaný Big Ben nebo Buckinghamský palác, že se svezou červeným double-deckerem, koupí si knížku v angličtině a vyzkouší si svoje konverzační schopnosti s pravými Brity – to jsou zážitky k nezaplacení. J

______
zdroj obrázků z Creative Commons, povoleno opětovné použití

Žádné komentáře:

Okomentovat