pondělí 8. prosince 2014

Vánoční večírek


Zbýval ani ne měsíc do Vánoc a i náš pracovní kolektiv čekal vánoční večírek. Nemám srovnání s jinými školami nebo pracovišti, tak jsem ani moc nevěděla, jak to bude probíhat. V jazykovkách, kde jsem učila před tím, nás bylo kolem dvaceti i s vedením, takže vánoční večírky byly komorní akce s předáváním malých dárečků a někdy spojené i s prezentací nových vánočních aktivit využitelných v hodinách.

Tady je nás ale málem čtyřikrát tolik, takže posezení se svařákem v jedné z učeben je vyloučené. Dřív prý bývaly tyhle předvánoční sešlosti ve školní jídelně, která má ale špatnou akustiku (i málo lidí vytváří dojem hrozného hluku) a se židlemi kolem stolu se nedá hýbat, takže to společenský účel moc neplnilo. Každý rok se přichází s bývalými kolegy pozdravit i učitelé v důchodu a na mateřské - ti možná vzpomínku na budovu školy ocení, ale my, co tam trávíme celý den, rádi vyrazíme jinam.

Náš "podnikový večírek" se tedy konal v jednom pražském podniku už začátkem prosince. Každý jsme přispěli drobnou částku na občerstvení - v ceně jsme tak měli teplé nápoje, obložené mísy, jakýsi guláš a řízky. Zbytek jsme si zase platili sami. Strávila jsem vlastně s kolegy celý den - dopoledne a po obědě normálně v práci, pak byla porada, po které jsme měli asi hodinu "volno" (dělala jsem přípravy na další den) a pak jsme se společně přesunuli do té restaurace.

Jeden náš kolega, operní pěvec, nás obdařil dvěma písněmi, jinak jsme se zabavili sami. Přišlo plno lidí, které jsme neznala, takže jsme se stejně bavili vesměs v tom samém složení, v jakém jsme v kabinetu. Možná kdyby tomu uzpůsobení podniku nějak napomáhalo, kdyby tam třeba byly jen takové ty vysoké barové stoly, byla by cirkulace lidí větší.

Nezdržela jsem se dlouho, byla jsem docela nastydlá a protože to byl všední den a odpoledne jsem neměla díky té poradě moc času na přípravy na další den, jela jsem domů připravovat nějaké testy a jednu maturitní otázku.

Tak nějak nevím, dojem z celého večírku mám trochu rozpačitý - vánoční party jako byla ve filmu Láska nebeská to moc nepřipomínalo. Ale bylo to milý, to zas jo.

Tak teď už jen vydržet do Vánoc. :)

Žádné komentáře:

Okomentovat