O poradě před čtvrtletím jsem se tu už zmínila, když jsem psala o prvních třídních schůzkách. Teď před uzavřením pololetní klasifikace jsme měli další klasifikační poradu. Tedy, porady máme docela často, ale často jsou "provozní", tedy trvají třeba jen půl hodiny. Naopak klasifikační trvá přes dvě hodiny a mě, jakožto ne-třídní učitelky, se tam týká asi jen 10% informací, které se tam probírají.
Zajímalo by mě, jestli je to nutná byrokracie, bez které to prostě nejde, nebo je to jen zvyk, podle kterého to na naší škole probíhá už léta. Tady je ukázka, co se tam vlastně řeší:
- nejdřív obecné věci: termíny maturit, termíny přijímacích zkoušek, zkoušek nanečisto, olympiád, dalších akcí školy
- růžové daňové prohlášení pro učitele - co tam psát, co tam nepsat, podle toho, kdo daní u školy a kdo si zdanění obstarává sám
- kolik se vytěžilo z vánočních trhů a z vánočního koncertu, kam se peníze věnují
- od kdy se prodávají lístky na maturitní ples
- jedna kolegyně se na druhé pololetí vrací z mateřské, jiná na ní naopak odchází - loučení, předávání daru, potlesk
- klasifikační archy se budou nechávat ve sborovně, aby je mohli všichni podepsat
A takhle se probírají všechny třídy:
"Takže další třída, 2.A."
"Třída 2.A, počet žáků 30, zůstává nezměněn, z toho 16 dívek a 14 chlapců. Deset jich prospělo s vyznamenáním, 18 prospělo a dva neprospěli. Jsou to Pepa Novák z matematiky a Anička Novotná z matematiky a fyziky. Ta je navíc neklasifikovaná z konverzace z německého jazyka."
"Proč je neklasifikovaná (otázka míněná na vyučující německé konverzace)?"
"Nemá dopsané testy, chybí jí jeden menší a pak hlavně pololetka."
"Takže jen doplnění klasifikačních podkladů, komisionální přezkoušení není nutné?"
"Ne, to není, chyběla jen poslední dva týdny, jinak chodí pravidelně. Už jsme se dohodli na termínu testu."
"Dobře, píšu si, oficiální termín doplnění je do konce ledna, stačí?"
"Stačí, to stihne."
"Dobře, ještě než se posuneme dál, proč je klasifikován Novák z hudební výchovy? Má absenci přes limit."
vyučující hudební výchovy: "Všechno si doplnil a navíc zpíval na tom předvánočním koncertě."
"Dobře, tak to komisionálky asi nejsou nutné. Dál..."
"Takže, dál napomenutí třídního učitele Jitce Ptáčkové za tři pozdní příchody, Tomášovi Smolíčkovi za také za pozdní příchody a Kateřině Nové za pozdní omlouvání absencí. Pak pochvala třídního učitele Radce Sedláčkové a právě Novákovi za účast na předvánočním koncertu a pokud dovolíte, tak pochvala ředitele školy Lence Ducháčkové za vynikající reprezentaci školy v atletice."
"Dobře, ještě mi řekněte, co ta Skálová? Jak to s ní vypadá?"
"No, jsem v kontaktu s ní i s rodiči, už se z toho dostává. Po Vánocích se vrátila do školy a domlouvala se se všemi učiteli, že si látku doplní. Školního psychologa nepotřebuje, mají prý vlastního. Minulý týden měla dokonce referát o anorexii, tak se zdá, že už o tom dokáže aspoň mluvit."
"To je dobře. Máte ještě někdo něco ke 2.A?"
"Jo, ještě jsem se chtěla zeptat, jestli by od druhého pololetí nešly prohodit skupiny na laborky, jedna půlka je má hned po obědě a druhá musí hodinu čekat, tak by jim přišlo fér, kdyby si to prohodili."
"Vyučující je stejný, v té první i druhé skupině?
"Je."
"Tak myslím, že to není problém. Až bude změna zaznamenaná v rozvrhu, přijďte si pro nový papírový rozvrh a dejte vědět rodičům. Ještě někdo něco? Všechno? Tak další třída, 3.A. ..."
A tak pořád dál a dál. Důvod, proč u toho musíme být všichni je asi ten, že když se něco potřebuje objasnit (proč někdo neprospívá apod.), tak se hned ozve ten který učitel s příslušným vysvětlením.
Asi to nejde jinak, jen je to prostě nekonečné...
Žádné komentáře:
Okomentovat